Pressemeddelelse: Enighed om kvindelandsholdets aftale

På et møde i Fredericia er Dansk Håndbold Forbund, DHF, og Håndbold Spiller Foreningen, HSF, torsdag nået til enighed om en tre-årig aftale løbende fra 1. januar 2008.

Pressemeddelelse, 31/1-2008

Parterne er enedes om ikke at offentliggøre beløbsrammen for aftalen men understreger, at man efter de nu afsluttede forhandlinger står helt entydigt sammen og er væsentligt styrket i bestræbelserne på at nå de store sportslige mål, der naturligt knytter sig til det danske kvindelandshold i håndbold.

Udover det sportslige aspekt glæder både spillere og ledere sig i allerhøjeste grad til at få påbegyndt det spændende samarbejde, der er lagt op til, med kvindelandsholdets nye sponsor, GF Forsikring.

"Vi er i en helt enig spillertrup ualmindeligt glade for den aftale, der nu er indgået og vi glæder os enormt til at trække i arbejdstøjet igen og få mulighed for at koncentrere os om at komme op på vores traditionelt høje niveau - i første omgang ved at kvalificere os til EM via play-off kampene mod Tyrkiet", siger spillernes repræsentanter, Karin Mortensen og Mette Sjøberg.

"Vi føler, at alle er gået styrket ud af disse forhandlinger. Og vi ser meget frem til at det enorme potentiale, der er på vores kvindelandshold, nu får mulighed for optimale udviklingsbetingelser så vi kan nå de store sportslige mål, der er sat, målrettet frem mod EM på hjemmebane i 2010", udtaler Dansk Håndbold Forbunds generalsekretær Morten Stig Christensen.