PRESSEMEDDELELSE: HSF indgået samarbejde med Danske Bank

Håndbold Spiller Foreningen har indgået samarbejde med Danske Bank omkring bankrådgivning til foreningens medlemmer.

Pressemeddelelse, 2/1-2006
HSF og Danske Bank har i samarbejde udarbejdet et særligt rådgivningskoncept rettet mod håndboldspillere. Dette betyder i praksis, at udvalgte rådgivere Danske Bank har indgående kendskab til håndboldspilleres økonomiske forhold, hvilket gør rådgivningen særdeles målrettet og effektiv. Rådgiverne er placeret rundt omkring i landet, primært i de byer, hvor der er professionelle håndboldklubber, således at medlemmerne, uanset geografisk placering, vil kunne blive rådgivet optimalt.

Om det nyligt indgåede samarbejde udtaler Håndbold Spiller Foreningens formand Torsten Laen:
"I HSF havde vi et ønske om også at kunne tilbyde vores medlemmer rådgivning på bankområdet, og dermed højne foreningens serviceniveau. Som håndboldspiller kan ens økonomiske forhold godt være komplicerede, og mange har ligeledes en forholdsvis høj indtjening. Derfor vil foreningens medlemmer kunne få stor gavn af bankrådgivningen i form af råd og vejledning omkring opsparingsordninger, investering, pension og andre økonomiske forhold. Jeg håber at vores medlemmer vil se positivt på vores nye rådgivningstiltag, og ikke mindst benytte sig af det."

Chefkonsulent Christian Bagger har fra Danske Banks side deltaget i etableringen af samarbejdet med Håndbold Spiller Foreningen. Han ser ligeledes meget positivt på samarbejdet med Håndbold Spiller Foreningen:
"I Danske Bank ser vi det som en utrolig spændende udfordring at kunne anvende vores rådgivningskompetencer og produkter til elitehåndboldspillere. Håndboldspilleres økonomi er typisk sammensat på en lidt anderledes måde end andre kunders, og der vil være flere aspekter at tage hensyn til. Derfor er det vigtigt, at vores rådgivere er klædt ordentligt på til at varetage rådgivningen af Håndbold Spiller Foreningens medlemmer i form af en eksakt viden omkring håndboldspilleres økonomiske forhold og håndbold som helhed. Dette føler vi i høj grad er tilfældet, og vi glæder os meget til at få skudt samarbejdet i gang for alvor."

For supplerende kommentarer kan formand Torsten Laen kontaktes på mobil 23 23 84 64 eller i Danske Bank, Christian Bagger på telefon 39 14 53 80.