PRESSEMEDDELELSE: Spillerne har respekt for sponsorerne

På den baggrund har spillerne valgt at orientere sponsorerne om den konkrete situation.

Pressemeddelelse, 5/10-2005
Som konsekvens af, at der nu på 9. måned ikke er et aftalegrundlag mellem DHF og Håndbold Spiller Foreningen, som sikrer landsholdssponsorerne de rettigheder til brug af spillerne i reklamer, som de er blevet stillet i udsigt i deres aftaler med DHF, har det været nødvendigt at orientere sponsorerne om situationen.

Spillerrepræsentant Josephine Touray udtaler:

"Det er meget beklageligt, at sponsorerne uforskyldt bliver ramt af, at der ikke er en aftale mellem os spillere og DHF. Da forhandlingerne med DHF pegede imod sammenbrud, valgte vi, i respekt for sponsorerne, at orientere dem om situationen. Vi håber, at sponsorerne har forståelse for, at vi spillere ikke kan fortsætte med at stille op i reklamer uden en aftale herom. Efter nu mere end 9 måneder uden en aftale med DHF er vi nødt til at trække en grænse."

"Vi håber selvfølgelig, at DHF straks henvender sig til vores forhandlere med et rimeligt forslag, så vi kan få en aftale på plads. Der skal ikke herske tvivl om, at det vi ønsker er en løsning, så vi igen kan koncentrere os om at spille håndbold, og således at sponsorerne kan fortsætte med at bruge spillerne i reklamer."

Yderligere kommentarer kan fås hos Josephine Touray.

Håndbold Spiller Foreningen på vegne af Kvindelandsholdet