Ordinært repræsentantskabsmøde

Håndbold Spiller Foreningen og AS/3 GIZA indgår samarbejde og kan nu tilbyde professionel karriererådgivning til håndboldspillere.

Pressemeddelelse, 8/4-2005

Håndbold Spiller Foreningen og AS/3 GIZA indgår samarbejde

-     tilbyder karriererådgivning til håndboldspillere

I årets første udgave af Håndbold Spiller Foreningens medlemsblad, Spillernyt, der netop er kommet på gaden, har elitehåndboldspillerne kunnet læse om foreningens nyeste tilbud til medlemmerne, nemlig professionel karriererådgivning ved den førende rådgivningsvirksomhed AS/3 GIZA.

Håndbold Spiller Foreningen har længe ønsket sig at kunne tilbyde elitehåndboldspillerne assistance til at skabe et solidt fundament for en god tilværelse efter livet som håndboldspiller. Foreningens medlemsgruppe har da også i en nylig undersøgelse efterlyst adgang til god karriererådgivning. Derfor har Håndbold Spiller Foreningen indgået samarbejde med AS/3 GIZA om levering af professionel karriererådgivning til foreningens medlemmer.

AS/3, der blev etableret i 1989, er den førende rådgivningsvirksomhed indenfor genplacering, karriererådgivning og coaching. AS/3 GIZA er geografisk velfunderet med kontorer strategisk spredt over hele landet.

Med samarbejdet mellem Håndbold Spiller Foreningen og AS/3 GIZA er det muligt at tilrettelægge en meget specifik professionel rådgivning nøjagtigt efter elitehåndboldspillernes behov. Rådgivningskonceptet er således udviklet på baggrund af kendskabet til medlemsgruppen og en analyse af dennes generelle kendetegn. Men den endelige rådgivning fra AS/3 GIZA vil naturligvis være individuel og målrettet mod den enkelte spillers behov.

Daglig leder i Håndbold Spiller Foreningen, Rasmus N. Haagensen udtaler om samarbejdet:

• Der er ingen tvivl om, at den økonomiske udvikling i håndbold og deraf de stigende krav til spillerne trækker stadigt flere spillere i retning af en tilværelse som professionel håndboldspiller. Men det er afgørende, at den massive håndboldsatsning i Danmark sker i respekt for mennesket bag spilleren og med det for øje, at spilleren aldrig må blive en vare i en brug-og-smid-væk-mentalitet. Det er et fælles ansvar for alle parter i Håndbold-Danmark at sørge for, at spillerne kan komme videre med et godt liv, når harpiksen er vasket af hænderne for sidste gang. AS/3 GIZA er en yderst attraktiv rådgivningspartner, som vil kunne hjælpe Håndbold-Danmark med at sikre en ansvarlig udvikling af en professionel sport.

Barbara Maegaard Scheel fra AS/3 GIZA udtaler om samarbejdet:

• Vi er meget glade for samarbejdet med Håndbold Spiller Foreningen. Vores mål er at støtte det enkelte menneske i at kunne håndtere konsekvenser af forandringer i deres karriere, og det er vores erfaring, at netop mennesker med stor tilknytning til den kultur de befinder sig i, samt et stærkt identitets-image i relation til den profession, de udøver, kan have brug for støtte til at se sig selv i en ny ?rolle? på sigt, samt kende til de menneskelige mekanismer der går i gang, når et karriereskift bliver nødvendigt. Vi ser derfor frem til at støtte Håndbold- Danmark i at give elitespillerne mulighed for at tage ansvar for samt initiativ til at fokusere på mulige fremtidige uddannelser og/eller erhverv, allerede medens de udøver håndbold på eliteplan. En afklaring af egne kompetenceområder, ønsker og mål støtter spillerne i at få ?ro? på fremtiden, og de kan således bevare fokus på deres karriere indenfor elitehåndbolden.

Håndbold Spiller Foreningen og AS/3 GIZA

Kontakt: