Prof. kursus 2018

PRESSEMEDDELELSE FRA HÅNDBOLD SPILLER FORENINGEN

Håndbold Spiller Foreningen er blevet kontaktet de seneste dage i forhold til landsholdsaftalerne for håndboldens Dame A og Herre A hold. De eneste kommentarer, som vi har, er:

• Vi har aftaler som fungerer for begge parter.
  • Spillerne er dækket af DHFs arbejdsskadesforsikring.
  • DHF har instruktionsbeføjelsen, når spillerne er samlet med forbundet. Dermed følger et ansvar, som man ikke kan løbe fra for nogle af parterne. Spillerne er forpligtet til at deltage i diverse kommercielle events, have sponsor tøj på etc.
  • Spillerne modtager et honorar for at deltage på landsholdet (herunder bonusordning).
  • Aftalen tager udgangspunkt i DHFs eliteindtægter, hvilket vil sige, at den er konjunkturafhængig. Går det godt for forbundet, så går det også godt for spillerne økonomisk. Går der mindre godt for forbundet, så går det også mindre godt for spillerne økonomisk. • Alle spillere deltager i kommercielle aktiviteter for forbundet, et eksempel findes her, hvor Julemærkehjemmet får besøg: https://www.facebook.com/143586079037412/posts/1834886873240649/
  • Spillerne stiller op i grupper i 3-5 spillere, således det signalerer, at partneren har indgået en aftale med landsholdet (DHF) og ikke den enkelte spiller. Sådan har kutymen været siden første overenskomst blev indgået på landsholdssiden (i tiden med de “Jernhårde Ladies”).
  • Spillerne har ret til at have egne sponsorer, så længe det ikke signalerer landsholdet, hvilket vil sige, spillerne ikke må optræde i farvekombinationerne rød/hvid, rød/rød, hvis/rød, hvid/hvid i andre kommercielle sammenhæng.
  • DHFs økonomi og indtægter har aldrig været bedre, så aftalen begrænser ikke forbundet i at tjene penge, hvilket vi fra spillersiden naturligvis er glade for.
  • Spillerne føler en enorm ære i at repræsentere Danmark, på samme måde som de øvrige atleter i Danmark gør.
  • Håndboldspillerne bakker 100 % op om deres kollegaer i sportens verden.